Opublikowane: 2024-11-19

Przydatność kruszyw z recyklingu nawierzchni betonowych do warstw z mieszanek niezwiązanych i związanych cementem

Bartłomiej Krawczyk , Antoni Szydło , Piotr Mackiewicz , Dariusz Dobrucki

Abstrakt

W artykule opisano badania nad możliwością wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu nawierzchni betonowych w kruszarkach do ich powtórnego wbudowania w warstwy nawierzchni drogowych. Z ekonomicznego i technicznego punktu widzenia przekruszone odpady betonowe mogą stanowić alternatywne źródła kruszyw, zastępując kruszywa naturalne. Przeprowadzono badania przekruszonego destruktu betonowego w odniesieniu do obowiązujących wymagań stawianych kruszywom do wykorzystania w warstwach z mieszanek niezwiązanych i związanych cementem. Wykazano przydatność destruktu betonowego do ponownego wbudowania w warstwy nawierzchni drogowych i wskazano na ograniczenia w stosowaniu tego typu materiałów.

Słowa kluczowe:

destrukt betonowy, recykling, warstwy niezwiązane, warstwy związane cementem

Podobne artykuły

<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Krawczyk, B., Szydło, A., Mackiewicz, P., & Dobrucki, D. (2024). Przydatność kruszyw z recyklingu nawierzchni betonowych do warstw z mieszanek niezwiązanych i związanych cementem. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 17(1), 39–53. https://doi.org/10.7409/rabdim.018.003

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.