Opublikowane: 2014-04-01

Numeryczna identyfikacja cech dynamicznych stalowo-betonowego mostu kolejowego

Henryk Zobel , Artur Zbiciak , Radosław Oleszek , Rafał Michalczyk , Przemysław Mossakowski

Abstrakt

W artykule przedstawiono wybrane elementy analizy dynamicznej kolejowego obiektu mostowego zlokalizowanego w ciągu Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK). Zakres obliczeń obejmował rozwiązanie zadania własnego konstrukcji (teoretyczna analiza modalna) z użyciem kilku modeli obliczeniowych o zróżnicowanym sposobie dyskretyzacji (dokładności) oraz wyznaczenie dynamicznej odpowiedzi przęsła (analiza czasowa – całkowanie równań ruchu) na przejazdy pociągów dużych prędkości HSLM zgodnie z PN-EN 1991-2. Uzyskane wyniki obliczeń porównano z aktualnymi zaleceniami normowymi i przepisami kolejowymi dotyczącymi kolei dużych prędkości.

Słowa kluczowe:

analiza dynamiczna, HSLM, MES, mosty kolejowe, normy europejskie, obciążenia ruchome

Podobne artykuły

<< < 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Zobel, H., Zbiciak, A., Oleszek, R., Michalczyk, R., & Mossakowski, P. (2014). Numeryczna identyfikacja cech dynamicznych stalowo-betonowego mostu kolejowego. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 13(3), 275–301. https://doi.org/10.7409/rabdim.014.018

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.