Opublikowane: 2020-03-31

Różnice pomiędzy modelem ruchu a rzeczywistym natężeniem i strukturą ruchu drogowego

Agnieszka Łukasiewicz , Marcin Świtała

Abstrakt

W artykule przedstawiono dwa modele natężenia ruchu opracowane dla inwestycji drogowych zrealizowanych w Lublinie i Poznaniu. Dokonano porównania danych wynikających z obu modeli z danymi pomiarowymi pozyskanymi w terenie. W pierwszej części artykułu zaprezentowano obecnie wykorzystywany model obliczania efektywności ekonomicznej inwestycji drogowych, wraz ze wskazaniem powiązań pomiędzy prognozami ruchu drogowego a wykonywaną pracą przewozową i opłacalnością inwestycji drogowych. W drugiej części podane zostały wyniki międzynarodowych badań dotyczących inwestycji drogowych w celu wykazania odchyleń notowanych prawie we wszystkich krajach wysoko rozwiniętych, pomiędzy modelami ruchu a rzeczywistym natężeniem ruchu. W kolejnej części pracy omówiono różnice odnotowane między modelami ruchu w przypadku badanych inwestycji drogowych a rzeczywistym natężeniem i strukturą ruchu. We wnioskach przedstawiono konkluzje autorów na temat przyczyn odchyleń pomiędzy modelami ruchu i wynikającymi z nich prognozami ruchu a rzeczywistą pracą przewozową realizowaną na badanych odcinkach dróg.

Słowa kluczowe:

inwestycje drogowe, modele ruchu drogowego, natężenie ruchu, praca przewozowa, prognozy ruchu, struktura ruchu drogowego.

Podobne artykuły

<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Łukasiewicz, A., & Świtała, M. (2020). Różnice pomiędzy modelem ruchu a rzeczywistym natężeniem i strukturą ruchu drogowego. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 19(1), 79–91. https://doi.org/10.7409/rabdim.020.005

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.