Opublikowane: 2014-04-01

Wybrane cechy numerycznych modeli MES w analizie odwrotnej konstrukcji nawierzchni jezdni

Przemysław Górnaś , Andrzej Pożarycki

Abstrakt

Biorąc pod uwagę kluczowe parametry modelu nawierzchni jezdni, opartego na metodzie elementów skończonych (MES), takie jak rodzaj, kształt siatki elementów skończonych, warunki brzegowe oraz wymiary modelu nawierzchni, przeprowadzono konfrontację uzyskanych wyników identyfikacji wartości modułów sprężystości z wynikami obliczeń dla modelu, którego równania równowagi statycznej bazują na klasycznej teorii warstw sprężystych spoczywających na półprzestrzeni sprężystej (LET). Podano warunki dla modelu MES, przy których różnica między zidentyfikowanymi wartościami modułów sprężystości względem metody LET jest mniejsza niż 10%. W większości przypadków stwierdzono również, że moduł błędu względnego dla zidentyfikowanych wartości modułów sprężystości obiema metodami zależy od głębokości usytuowania warstwy w modelu.

Słowa kluczowe:

mechanika nawierzchni, MES, LET, nawierzchnia jezdni, obliczenia odwrotne

Podobne artykuły

<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Górnaś, P., & Pożarycki, A. (2014). Wybrane cechy numerycznych modeli MES w analizie odwrotnej konstrukcji nawierzchni jezdni. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 13(3), 203–222. https://doi.org/10.7409/rabdim.014.014

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.