Opublikowane: 2020-12-30

Badania oddziaływań dynamicznych pociągów na ekrany przeciwhałasowe

Piotr Olaszek , Artur Sakowski , Ewa Twardosz , Paweł Nurek

Abstrakt

Tematem artykułu są oddziaływania dynamiczne przejeżdżających pociągów na ekrany przeciwhałasowe. Badania oddziaływania pociągów przeprowadzono na dwóch odcinkach: pierwszym, gdzie ekrany znajdowały się w odległości poniżej 3,8 m od osi toru i występowały liczne uszkodzenia ekranów oraz na drugim, gdzie ekrany tego samego typu znajdowały się w odległości 4,6 m od osi toru i nie występowały żadne uszkodzenia ekranów. Opisano metodę wyznaczania przemieszczeń powstałych podczas oddziaływania obciążeń aerodynamicznych poprzez pomiar przyspieszeń drgań i podwójne całkowanie. Uzyskane wyniki badań porównano z otrzymanymi na podstawie pomiarów przeprowadzonych z zastosowaniem radaru interferencyjnego. Zaproponowano parametry, które będą wykorzystywane przy analizie i ocenie wielkości oddziaływań dynamicznych, których źródłem są przejeżdżające pociągi. Zestawiono wyniki analizy oddziaływań pociągów na dwóch odcinkach linii kolejowej. Przedstawiono także badania laboratoryjne nieuszkodzonego panelu ekranu przeciwhałasowego. Sformułowano wnioski związane ze stosowaniem ekranów podatnych na oddziaływania zmęczeniowe pików nadciśnienia i podciśnienia.

Słowa kluczowe:

aerodynamiczne oddziaływania pociągów, dynamika, ekrany przeciwhałasowe, linie kolejowe dużych prędkości.

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Olaszek, P., Sakowski, A., Twardosz, E., & Nurek, P. (2020). Badania oddziaływań dynamicznych pociągów na ekrany przeciwhałasowe. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 19(4), 247–265. https://doi.org/10.7409/rabdim.020.016

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.