Opublikowane: 2015-07-21

Analiza wpływu rodzaju przeciwwagi na identyfikowane parametry warstw konstrukcji nawierzchni oraz podłoża w badaniu VSS

Bartłomiej Krawczyk , Piotr Mackiewicz , Antoni Szydło

Abstrakt

Aktualne wymagania normowe oraz specyfikacje ogólne nie precyzują jednoznacznie, jak skonstruować przeciwwagę podczas pomiarów płytą statyczną VSS. Brak jest przede wszystkim szczegółowych wymagań dotyczących np. ciężaru pojazdu stanowiącego przeciwwagę w badaniu VSS. Autorzy na podstawie pomiarów terenowych wykazali istotny wpływ zastosowanego ciężaru i rodzaju przeciwwagi na wartości wtórnych modułów odkształcenia E. Dodatkowo, na podstawie obliczeń numerycznych w ośrodku sprężystym, przeanalizowano czasze przemieszeń, pozwalające wyjaśnić przyczynę tych różnic. Poddano analizie trzy różne układy warstwowe podbudowy oraz podłoża nawierzchni. Przedstawiono różnice w wartościach modułów wtórnych wyznaczonych w badaniu VSS przy zastosowaniu jako przeciwwagi typowego pojazdu ciężarowego oraz łyżki koparki.

Słowa kluczowe:

czasza przemieszczeń, moduł odkształcenia, wpływ ciężaru pojazdu, VSS

Podobne artykuły

<< < 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Krawczyk, B., Mackiewicz, P., & Szydło, A. (2015). Analiza wpływu rodzaju przeciwwagi na identyfikowane parametry warstw konstrukcji nawierzchni oraz podłoża w badaniu VSS. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 14(2), 143–157. https://doi.org/10.7409/rabdim.015.010

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.