Opublikowane: 2012-04-01

Cyfrowe przetwarzanie makroskopowych obrazów jezdni drogowych

Andrzej Pożarycki , Paweł Rydzewski

Abstrakt

W artykule zwraca się uwagę na możliwości, które wynikają ze zautomatyzowanych procedur analizy makroskopowych obrazów powierzchni jezdni nawierzchni drogowych. Ograniczając się tylko do operatorów przekształceń w dziedzinie przestrzennej, gdzie obraz reprezentowany jest jako dwuwymiarowa macierz, omówiono wybrane przypadki analizy obrazów w kontekście oceny stanu nawierzchni, której częścią jest ocena wizualna. Autorzy próbują również dowieść, że opisane tu metody morfologii matematycznej stanowią narzędzia możliwe do wykorzystania w procesie weryfikacji kryteriów zmęczeniowych. Uwaga autorów skupia się szczególnie na tych kryteriach, których stan krytyczny zdefiniowany został w postaci granicznej powierzchni dopuszczalnych spękań makroskopowych, możliwych do zaobserwowania na powierzchni jezdni.

Słowa kluczowe:

identyfikacja spękań jezdni, przetwarzanie obrazów cyfrowych jezdni

Podobne artykuły

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Pożarycki, A., & Rydzewski, P. (2012). Cyfrowe przetwarzanie makroskopowych obrazów jezdni drogowych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 11(3), 249–260. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v11n3p249

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.