PN-EN 1991-2:2007 Oddziaływania na konstrukcję. Część 2: Obciążenia ruchome mostów
Google Scholar
PN-EN 1990:2004/A1 Podstawy projektowania konstrukcji
Google Scholar
PN-EN 1994-2 Projektowanie konstrukcji zespolonych stalowo-betonowych. Część 2: Reguły ogólne i reguły dla mostów
Google Scholar
Id-2 Warunki techniczne dla kolejowych obiektów inżynieryjnych. PKP-PLK S.A., Załącznik do zarządzenia nr 29/2005 Zarządu PKP-PLK S.A. z dnia 18 maja 2005 r.
Google Scholar
Standardy techniczne – Szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych do prędkości 200 km/h (dla taboru konwencjonalnego) i 250 km/h (dla taboru z wychylnym pudłem) przyjęte do stosowania w PKP PLK S.A. 14/06/2010 r.
Google Scholar
Standardy techniczne – Szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii CMK do prędkości 200/250 km/h. Obiekty inżynieryjne. CNTK 2002
Google Scholar
PN-B-03261:1958 Betonowe i żelbetowe konstrukcje mostowe. Obliczenia statyczne i projektowanie
Google Scholar
PN-B-02015:1966 Mosty wiadukty i przepusty. Obcią- żenia i oddziaływania
Google Scholar
PN-S-10030:1985 Obiekty mostowe. Obciążenia
Google Scholar
Wytyczne projektowania mostów stalowych: WP-D, DP-30. Projektowanie stalowych mostów kolejowych i kolejowo-drogowych
Google Scholar
Chrościelewski J., Banaś A., Malinowski M., Miśkiewicz M.: Kolejowe konstrukcje odciążające typu mostowego w świetle badań in situ i analiz teoretycznych. Archiwum Inżynierii Lądowej nr 10/2011, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 39-53
Google Scholar
Sturzbecher K.: Analiza dynamiczna przęseł kolejowych z dźwigarów obetonowanych pod obciążeniem o prędkości ruchu 250-350 km/h. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej nr 4/2008, Wydawnicywo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 215-224
Google Scholar
Żółtowski K., Madaj A. i inni: Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej nr 4/2010, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 289 - 299
Google Scholar
Apanas L., Sturzbecher K.: Analiza dynamiczna kolejowego wiaduktu kratowego w związku z dostosowaniem do przejazdu pociągów z dużymi prędkościami. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej nr 5/2009, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 9-33
Google Scholar
Klasztorny M.: Dynamika mostów belkowych obciążonych pociągami szybkobieżnymi. WNT, Warszawa, 2006
Google Scholar
Klasztorny M., Myślecki K., Machelski Cz., Podwórna M.: Analiza dynamiczna typoszeregu belkowych mostów stalowych obciążonych pociągiem poruszającym się z dużymi prędkościami. Materiały XLVIII Konferencji Naukowej KILiW PAN i KN PZITB, Opole - Krynica, 1, 2002, 85-92
Google Scholar
Niemierko A.: Ocena możliwości zwiększania prędkości pociągów powyżej 160 km/h na obiektach CMK na podstawie badań dynamicznych. Prace IBDiM, 3-4/1996, Warszawa, 37 - 104
Google Scholar
Siekierski W., Sturzbecher K.: Modernizacja przęseł zespolonych w celu ich dostosowania do ruchu z dużymi prędkościami. XV Seminarium: Współczesne metody wzmacniania i przebudowy mostów. Poznań-Rosnówko, 2005, 214 - 220
Google Scholar
Szcześniak W.: Wybrane zagadnienia kolejowe. Wzajemne oddziaływania w układzie pojazd-tor kolejowy- podtorze-podłoże gruntowe. Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1995
Google Scholar
Karaś S.: Współczynniki dynamiczne obciążeń kolejowych w PN-EN 1991-2. Drogownictwo, LXVI, 4/2011, 135-140
Google Scholar
Rybak M.: Obciążenia mostów: Komentarz do PN-85/S-10030. WKiŁ, Warszawa, 1989
Google Scholar
Karaś S., Krasnowski A.: Dostosowanie obiektów mostowych na CMK do dużych prędkości pociągów w świetle badań teoretycznych i doświadczalnych. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 12, 4, 2013, 385-410
Google Scholar
Fryba L.: Dynamic of Railway Bridges. T. Telford, London, 1966
Google Scholar
Yang Y.B., Yau J.D., Wu Y.S.: Vehicle-Bridge Interaction Dynamics with Applications to High-Speed Railways. Word Scientific, Singapore, 2004
Google Scholar
Jmin He, Zhi-Fong Fu : Modal Analysis. BH. London, 2005
Google Scholar
Langer J.: Dynamika budowli. Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1980
Google Scholar
Zbiciak A., Ataman M.: Analiza dynamiczna układu dyskretno-ciągłego typu pojazd-belka z zastosowaniem programu Simulink. Theoretical Foundations of Civil Engineering, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008, 377-382
Google Scholar
Dyniewicz B., Bajer Cz.: Symulacja komputerowa ruchomych obciążeń inercyjnych. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 9, 1, 2010, 5-30
Google Scholar
Trochymiak W., Zobel H., Radomski W., Karwowski W., Wróbel M., Oleszek R., Hajduś R. i inni: Ekspertyza naukowa obiektów inżynieryjnych w zakresie przebudowy do prędkości v=300 km/h linii kolejowej CMK (E65) Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie, odcinek Idzikowice- Olszamowice. Instytut Dróg i Mostów, Wydział Inżynierii Lądowej, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2012
Google Scholar
Instrukcja programu SOFiSTiK 23/2010/2012, Sofistik AG, Oberschleissheim 2008, 2011
Google Scholar
Rozporządzenie MTiGM z dnia 10.09.1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Dz. U. nr 151
Google Scholar
Wołowicki W., Szturzbecher K., Apanas L.: Badania dynamiczne pewnych typów mostów kolejowych związane z ich dostosowaniem do dużych prędkości taboru. Inżynieria i Budownictwo, 61, 5, 2005, 260-264
Google Scholar
Ülker-Kaustell M., Karoumi R.: Influence of non-linear stiffness and damping on the train-bridge resonance of a simply supported railway bridge. Engineering Structures, 41, 2012, 350-355
Google Scholar