Opublikowane: 2004-04-01

Optymalizacja podziału sygnału zielonego na przejściu dla pieszych w oparciu o średnie straty czasu

Maciej Kruszyna , Antoni Szydło

Abstrakt

W artykule przedstawiono optymalizację podziału sygnału zielonego pomiędzy różnych użytkowników drogi (pieszych oraz pojazdy) na przejściu przez jezdnię. Zaproponowano dwie funkcje celu ujmujące sumę i różnicę średnich strat czasu użytkowników. Określono zmienne decyzyjne oraz warunki ograniczające. Wykazano na przykładzie numerycznym, że optymalizacja według tych funkcji daje różne rezultaty oraz że optymalizacja w oparciu o różnicę strat czasu jest korzystniejsza dla pieszych. Stosowanie konkretnych funkcji celu może w różnym stopniu preferować pieszych, bądź pojazdy.

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kruszyna, M., & Szydło, A. (2004). Optymalizacja podziału sygnału zielonego na przejściu dla pieszych w oparciu o średnie straty czasu. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 3(3), 37–52. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v3n3p37

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.