Opublikowane: 2021-09-30

Efektywność napraw weekendowych ulic Warszawy na podstawie parametrów czaszy ugięć

Dominika Maliszewska , Maciej Maliszewski , Rafał Rembelski

Abstrakt

W artykule przedstawiono ocenę efektywności rozwiązań wdrożonych z zastosowaniem technologii weekendowych remontów opracowanej przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów dla Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. Głównym celem badawczym była weryfikacja przyjętych rozwiązań projektowych. Technologia remontu ewoluowała na przestrzeni lat, a zmiany były dokonywane na podstawie prowadzonych obserwacji. Pierwotnie podejście oparte było na przyjęciu jednego uniwersalnego rozwiązania, co miało swoje wady i zalety. Najnowsze podejście projektowe, zakładające zastosowanie metod obliczeniowych, wymaga weryfikacji. W tym celu po wykonaniu remontu przystąpiono do oceny diagnostycznej stanu nawierzchni i analizy uzyskanych parametrów kształtu czaszy ugięć. Przeprowadzono diagnostykę wybranych odcinków testowych przed remontem oraz po 3 latach od jego wykonania. W artykule przedstawiono wyniki tej weryfikacji. Planowane jest powtórzenie obserwacji w kolejnych latach eksploatacji nawierzchni w celu ponownej oceny rozwiązania projektowego oraz zaproponowania modeli prognostycznych dla stosowanej technologii remontu.

Słowa kluczowe:

nośność konstrukcji, ocena nośności, parametry czaszy ugięć, technologia remontu nawierzchni.

Podobne artykuły

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Maliszewska, D., Maliszewski, M., & Rembelski, R. (2021). Efektywność napraw weekendowych ulic Warszawy na podstawie parametrów czaszy ugięć. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 20(3), 311–323. https://doi.org/10.7409/rabdim.021.018

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.