Opublikowane: 2017-09-30

Deformacja skrzynkowego obiektu gruntowo-powłokowego pod obciążeniem kolejowym

Czesław Machelski , Leszek Korusiewicz

Abstrakt

W pracy dokonano analizy deformacji pasma obwodowego powłoki wykonanej z blachy falistej w kolejowym obiekcie gruntowo-powłokowym pod obciążeniem użytkowym. Ze względu na geometrię badanego obiektu zaliczono go do konstrukcji skrzynkowych. Za miarę deformacji przyjęto ugięcia i naprężenia (uzyskane z odkształceń jednostkowych) w wybranych punktach powłoki. Pomiarów tych wielkości dokonano z wykorzystaniem indukcyjnych czujników przemieszczenia i tensometrów elektrooporowych. W badaniach zastosowano procedurę obciążenia zmieniającego położenie, dzięki czemu wyniki przedstawiono w postaci ciągłych zależności mierzonych wielkości w funkcji tego położenia. W analizach podanych w pracy wskazano na duże podobieństwo przemieszczeń z innymi konstrukcjami o kształcie łukowym (np. sklepienia ceglane). W badanej powłoce skrzynkowej występuje przemienność odkształceń (naprężeń normalnych) podczas przejazdu pojazdu, co jest cechą charakterystyczną tych konstrukcji, jednak zarejestrowane wartości przemieszczeń i naprężeń są bardzo małe w porównaniu do powstałych podczas budowy.

Słowa kluczowe:

badania obiektów, deformacja powłoki z blachy falistej, faza eksploatacji, konstrukcje gruntowo-powłokowe

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Machelski, C., & Korusiewicz, L. (2017). Deformacja skrzynkowego obiektu gruntowo-powłokowego pod obciążeniem kolejowym. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 16(3), 191–201. https://doi.org/10.7409/rabdim.017.013

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.