Opublikowane: 2014-04-01

Zależność deformacji konstrukcji gruntowo-powłokowej od kierunku przejazdu

Czesław Machelski

Abstrakt

W pracy analizuje się deformację powłoki wykonanej z blachy falistej obiektu gruntowo-powłokowego od obciążenia pojazdem zmieniającym położenie w sposób quasi statyczny. Przedstawiono procedurę dwukrotnego przejazdu pojazdu: pierwotnego i powrotnego. W wyniku takiego obciążania obiektu przemieszczenia powłoki ulegają redukcji do zera, z czego można wnioskować, że deformacja konstrukcji gruntowo-powłokowej, w której zasadniczym elementem nośnym jest zasypka, jest odwracalna. W przypadku stosowania klasycznej procedury statycznej czyli podczas badania obiektu pod obciążeniem ustawionym w jednym położeniu lub jednokrotnym przejeździe pojazdu przez obiekt (z małą prędkością) pozostają przemieszczenia resztkowe powłoki. Na podstawie przedstawionych w pracy wyników badań wykazano, że dwukrotny przejazd pojazdu w jedną stronę i z powrotem jest cyklem obciążenia obiektów gruntowo-powłokowych. Obciążeniem ruchomym wykorzystanym w badaniach była lokomotywa.

Słowa kluczowe:

badania deformacji powłoki, mostowe konstrukcje gruntowo-powłokowe, powtarzalne obciążenia ruchome

Podobne artykuły

<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Machelski, C. (2014). Zależność deformacji konstrukcji gruntowo-powłokowej od kierunku przejazdu. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 13(3), 223–233. https://doi.org/10.7409/rabdim.014.015

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.