Skrzyński E.: Podtorze kolejowe. Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2010
Google Scholar
Bzówka J.: Wybrane techniki wzmacniania słabego podłoża gruntowego w budownictwie komunikacyjnym. Inżynieria Morska i Geotechnika, 3, 2015, 416-423
Google Scholar
Roshan M.J., Rashid A.S., Abdul Wahab N., Tamassoki S., Jusoh S.N., Hezmi M.A., Norsyahariati Daud N., Mohd Apandi N., Azmi M.: Improved methods to prevent railway embankment failure and subgrade degradation: A review. Transportation Geotechnics, 37, 2022, ID article: 100834, DOI: 10.1016/j.trgeo.2022.100834
DOI: https://doi.org/10.1016/j.trgeo.2022.100834
Google Scholar
Göbel C., Weisemann U., Kirschner R.: Effectiveness of a reinforcing geogrid in a railway subbase under dynamic loads. Geotextiles and Geomembranes, 13, 2, 1994, 91-99, DOI: 10.1016/0266-1144(94)90041-8
DOI: https://doi.org/10.1016/0266-1144(94)90041-8
Google Scholar
Sychova A., Solomahin A., Hitrov A.: The increase of the durability and geoprotective properties of the railway subgrade. Procedia Engineering, 189, 2017, 688-694, DOI: 10.1016/j.proeng.2017.05.109
DOI: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.05.109
Google Scholar
Mishra P., Shukla S., Mittal A.: Stabilization of subgrade with expansive soil using agricultural and industrial by-products: A review. Materials Today: Proceedings, 65, 2, 2022, 1418-1424, DOI: 10.1016/j.matpr.2022.04.397
DOI: https://doi.org/10.1016/j.matpr.2022.04.397
Google Scholar
Ding Y., Zhang J., Chen X., Wang X., Jia Y.: Experimental investigation on static and dynamic characteristics of granulated rubber-sand mixtures as a new railway subgrade filler. Construction and Building Materials, 273, 2021, ID article: 121955, DOI: 10.1016/j.conbuildmat.2020.121955
DOI: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2020.121955
Google Scholar
Krawczyk B., Mackiewicz P., Dobrucki D.: Use of plastic waste in materials for road pavement construction and improved subgrade. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 21, 3, 2022, 203-216, DOI: 10.7409/rabdim.022.012
Google Scholar
Warunki techniczne utrzymania podtorza kolejowego Id-3, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa, 2009
Google Scholar
Węgliński S.: Determination of load action ranges in static and dynamic tests of subgrades by applying rigid plates. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 17, 1, 2018, 73-88, DOI: 10.7409/rabdim.018.005
Google Scholar
Wytyczne badań podłoża gruntowego na potrzeby budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej Igo-1, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,Warszawa, 2016
Google Scholar
Kędra Z.: Technologia robót torowych. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2015
Google Scholar
Siewczyński Ł., Pawłowski M.: Algorytm postępowania w przypadku braku pełnych efektów wzmocnienia podtorza warstwą ochronną. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie, Seria: Materiały Konferencyjne, 2(119), 2019, 217-227
Google Scholar
Kraszewski C., Rafalski L., Ćwiąkała M., Dreger M.: Effect of applied stress increments of the secondary deformation modulus and the ratio between the secondary and primary moduli of sandy gravel and crushed aggregate in static plate load tests. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 19, 4, 2020, 283-296, DOI: 10.7409/rabdim.020.018
Google Scholar
Maślakowski M., Józefiak K., Brzeziński K., Superczyńska M.: ERT i GPR – geofizyczne metody badań podłoża wykorzystywane w budownictwie liniowym. Przegląd Geologiczny, 65, 10/2, 2017, 765-771
Google Scholar
Abdelmawla A., Kim S.S.: Application of ground penetrating radar to estimate subgrade soil density. Infrastructures, 5, 2, 2020, 12, DOI: 10.3390/infrastructures5020012
DOI: https://doi.org/10.3390/infrastructures5020012
Google Scholar
Sysak J. (red.): Drogi kolejowe. PWN, Warszawa, 1982
Google Scholar
Zelek Z.: Projektowanie warstw ochronnych i podłoży kolejowych budowli ziemnych wzmocnionych geotekstyliami. Problemy Kolejnictwa, 53, 149, 2009, 37-52
Google Scholar
Wiłun Z.: Zarys geotechniki. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2005
Google Scholar
Siewczyński Ł., Pawłowski M.: Stosowanie równoważnych konstrukcji wzmocnień górnej strefy podtorza. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne, 2(109), 2016, 137-146
Google Scholar
Pawłowski M., Tarnowski M.: Efektywność konstrukcji zamiennych warstw ochronnych podtorza. Przegląd Geologiczny, 69, 12, 2021, 851-860, DOI: 10.7306/2021.46
DOI: https://doi.org/10.7306/2021.46
Google Scholar
Behnood A.: Soil and clay stabilization with calcium- and non-calcium-based additives: a state-of-the-art review of challenges, approaches and techniques. Transportation Geotechnics, 17, 2018, 14-32, DOI: 10.1016/j.trgeo.2018.08.002
DOI: https://doi.org/10.1016/j.trgeo.2018.08.002
Google Scholar
Ghrair A.M., Louzi N.: Recycling of cement kiln dust from cement plants to improve mechanical properties of road pavement base course. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 19, 3, 2020, 199-210, DOI: 10.7409/rabdim.020.013
Google Scholar