Opublikowane: 2021-09-29

Identyfikacja liczby pojazdów przeciążonych na podstawie danych z wybranych preselekcyjnych stacji ważenia pojazdów w ruchu

Tomasz Kula , Leszek Rafalski

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki wykonanych w 2014 i 2018 roku badań dotyczących liczby pojazdów przeciążonych poruszających się po wybranych drogach. Zbadano procentowy udział pojazdów przeciążonych w całkowitej liczbie pojazdów, określono liczbę dni charakteryzujących się dziennym udziałem pojazdów przeciążonych przypadającym na dany przedział – przy różnych wariantach pomiarów, bez kontroli i z kontrolą Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD). Ustalono, że procentowy udział pojazdów przeciążonych zależał od intensywności kontroli prowadzonych przez GITD. Udział pojazdów przeciążonych (tj. w przypadku braku kontroli wyniósł 25,1% (wartość minimalna 18,5%, maksymalna 31,4%). Przy sporadycznych kontrolach udział pojazdów przeciążonych wyniósł 9,0% (wartość minimalna 6,4%, maksymalna 11,0%). Przy intensywnych kontrolach udział pojazdów przeciążonych wynosił 1,2% (wartość minimalna 0%, maksymalna 2,5%) oraz 2,2% (wartość minimalna 0%, maksymalna 7,7%). Stwierdzono, że histogramy procentowego udziału pojazdów przeciążonych mogą być aproksymowane rozkładem normalnym.

Słowa kluczowe:

pojazd przeciążony, pomiary masy pojazdu w ruchu, ruch drogowy.

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kula, T., & Rafalski, L. (2021). Identyfikacja liczby pojazdów przeciążonych na podstawie danych z wybranych preselekcyjnych stacji ważenia pojazdów w ruchu. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 20(3), 239–251. https://doi.org/10.7409/rabdim.021.014

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.