Opublikowane: 2014-12-07

Ocena kohezji lepiszczy drogowych na podstawie badania ciągliwości w funkcji temperatury

Piotr Radziszewski , Maria Kalabińska , Jerzy Piłat

Abstrakt

W pracy przedstawiono wyniki badań ciągliwości asfaltów i asfaltów modyfikowanych polimerami i dodatkami miału gumowego. Badanie ciągliwości z pomiarem siły rozciągającej prowadzono w funkcji temperatury i prędkości rozciągania. Zmiany kohezji określonej na podstawie badań ciągliwości pozwoliły na obliczenie pracy odkształcenia i maksymalnej siły rozciągającej badanych lepiszczy. Stwierdzono, że lepiszcza modyfikowane charakteryzują się wyższymi korzystniejszymi właściwościami kohezyjnymi niż asfalty wyjściowe. Określono metody badań dające najbardziej istotną ocenę lepiszczy modyfikowanych ze względu na kohezję.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Radziszewski, P., Kalabińska, M., & Piłat, J. (2014). Ocena kohezji lepiszczy drogowych na podstawie badania ciągliwości w funkcji temperatury. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 1(1), 101–113. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v1n1p101

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.