Opublikowane: 2018-06-30

Wpływ technologii wykonania nawierzchni betonowych na teksturę i równość

Piotr Mackiewicz , Antoni Szydło , Bartłomiej Krawczyk

Abstrakt

W pracy zamieszczono studia nad różnymi sposobami wykończenia górnych warstw powierzchniowych na- wierzchni betonowych. Badania własne na wybranych odcinkach dróg autostradowych i ekspresowych w Polsce o nawierzchni betonowej pozwoliły przeanalizować zmienność równości i tekstury w zależności od typów konstrukcji, podbudów, temperatury, sposobów wykończenia oraz okresów eksploatacji. Wykazano, że na zmianę równości wpływa technologia budowy oraz typ konstrukcji, a na zmianę tekstury technologia wykończenia górnej powierzchni. Największe wartości równości uzyskano dla nawierzchni bezdylatacyjnych o ciągłym zbrojeniu. Wykazano, że wskaźnik tekstury znacznie zależy od okresu eksploatacji nawierzchni. Nie stwierdzono wpływu temperatury na badane parametry.

Słowa kluczowe:

IRI, MPD, nawierzchnie betonowe, nawierzchnie bezdylatacyjne, równość nawierzchni, tekstura.

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Mackiewicz, P., Szydło, A., & Krawczyk, B. (2018). Wpływ technologii wykonania nawierzchni betonowych na teksturę i równość. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 17(2), 111–126. https://doi.org/10.7409/rabdim.018.007

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.