Opublikowane: 2013-02-01

Identyfikacja jednorodnych odcinków konstrukcji nawierzchni

Bartłomiej Krawczyk , Antoni Szydło

Abstrakt

W trakcie pomiarów FWD bardzo często dochodzi do sytuacji, w której pomierzone przemieszczenia pionowe różnią się od siebie w sposób znaczący. Te, które bardzo od siebie odbiegają (będące podstawą późniejszej identyfikacji modułów sprężystości warstw konstrukcji nawierzchni) nie mogą być wprost uśredniane, gdyż dawałoby to fałszywy obraz badanego odcinka. W artykule przedstawiono, opartą na podstawowych właściwościach funkcji wykładniczej, metodę jednoznacznej identyfikacji jednorodnych odcinków konstrukcji nawierzchni na podstawie pomierzonych w badaniu FWD przemieszczeń pionowych. Przeanalizowano stosowane algorytmy identyfikacji i wykazano ich ograniczenia. Skuteczność opracowanej metody zweryfikowano na rzeczywistym odcinku nawierzchni o czterech zróżnicowanych konstrukcjach.

Słowa kluczowe:

konstrukcja nawierzchni, odcinki jednorodne, ugięciomierz FWD

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Krawczyk, B., & Szydło, A. (2013). Identyfikacja jednorodnych odcinków konstrukcji nawierzchni. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 12(3), 269–281. https://doi.org/10.7409/rabdim.013.019

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.