Opublikowane: 2013-02-01

Dynamiczne obciążenia próbne estakady dojazdowej do Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu

Jarosław Zwolski , Jan Bień , Mieszko Kużawa , Paweł Rawa

Abstrakt

Badania dynamiczne wykonywane przed oddaniem obiektu do eksploatacji mają z reguły trzy podstawowe cele: określenie odpowiedzi badanej konstrukcji na obciążenia dynamiczne, wyznaczenie dynamicznych charakterystyk obiektu wykorzystywanych w procesie oceny zmian jego kondycji w trakcie eksploatacji oraz optymalizację metod projektowania przy wykorzystaniu wyników badań doświadczalnych. W artykule główną uwagę skupiono na wykorzystaniu wyników badań doświadczalnych do określenia wartości współczynników przeciążeń dynamicznych (WPD) betonowych skrzynkowych dźwigarów głównych oraz płyty pomostowej bezpośrednio obciążonej pojazdami drogowymi. Przedstawiono metodykę i zakres badań estakady dojazdowej do Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu, a także zastosowaną procedurę wyznaczania współczynnika przeciążenia dynamicznego. Wyniki badań eksperymentalnych porównano z zaleceniami obowiązujących norm projektowania oraz zaproponowano uściślony sposób wyznaczania wartości współczynnika przeciążenia dynamicznego dla elementów betonowych mostów drogowych o dźwigarach skrzynkowych.

Słowa kluczowe:

estakada dojazdowa, most, współczynnik przeciążeń dynamicznych (WPD)

Podobne artykuły

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Zwolski, J., Bień, J., Kużawa, M., & Rawa, P. (2013). Dynamiczne obciążenia próbne estakady dojazdowej do Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 12(3), 317–330. https://doi.org/10.7409/rabdim.013.022

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.