Opublikowane: 2012-04-01

Badania przyspieszone w skali rzeczywistej innowacyjnych nawierzchni drogowych

Wojciech Bańkowski , Marcin Gajewski

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki przeprowadzonych w Polsce badań w skali rzeczywistej innowacyjnych nawierzchni drogowych. Odcinek testowy podzielono na cztery części o takiej samej grubości warstw, lecz z różnymi mieszankami mineralno-asfaltowymi, m.in. SMA, betonem asfaltowym, betonem asfaltowym o wysokim module sztywności, mieszanką kompozytową i mieszanką antyzmęczeniową. W ten sposób możliwe było porównanie różnych rozwiązań technologicznych. Odcinki zostały poddane przyspieszonym obciążeniom z zastosowaniem symulatora HVS. Uzupełnieniem były badania terenowe i laboratoryjne.

Słowa kluczowe:

badania przyspieszone nawierzchni, beton asfaltowy, beton asfaltowy o wysokim module sztywności, mieszanka kompozytowa i mieszanka antyzmęczeniowa, projektowanie konstrukcji nawierzchni, projektowanie mieszanek, trwałość zmęczeniowa

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Bańkowski, W., & Gajewski, M. (2012). Badania przyspieszone w skali rzeczywistej innowacyjnych nawierzchni drogowych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 11(2), 89–121. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v11n2p89

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.