Opublikowane: 2011-04-01

Prace badawcze laboratoryjne i w pełnej skali nad zastosowaniem betonu asfaltowego o wysokim module sztywności w nawierzchni drogowej

Dariusz Sybilski , Wojciech Bańkowski

Abstrakt

W artykule przedstawiono doświadczenia z betonem asfaltowym o wysokim module sztywności AC WMS (dawniej oznaczanym BA WMS). Pierwsze zastosowanie tej technologii miało miejsce w Poznaniu w roku 1997. Prace badawcze obejmowały zaawansowane badania laboratoryjne i analizy obliczeniowe konstrukcji, które wskazały na korzystny wpływ AC WMS na trwałość zmęczeniową nawierzchni. Opracowano typowe konstrukcje o trwałości przewidywanej na 20 i 30 lat. Opracowane zostały wytyczne techniczne dotyczące betonu asfaltowego o wysokim module sztywności. W Pruszkowie pod Warszawą wybudowane zostały odcinki testowe, które poddano badaniom z zastosowaniem symulatora pojazdów ciężkich HVS. Potwierdzone zostały dobre właściwości nawierzchni z AC WMS.

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Sybilski, D., & Bańkowski, W. (2011). Prace badawcze laboratoryjne i w pełnej skali nad zastosowaniem betonu asfaltowego o wysokim module sztywności w nawierzchni drogowej. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 10(1-2), 81–119. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v10n1-2p81

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.