Opublikowane: 2019-06-30

Projektowanie i ocena mieszanki mastyksowo-grysowej przy zastosowaniu asfaltu modyfikowanego dodatkiem granulatu gumowego o podwyższonym module sztywności

Gajendra Kumar , Umesh C. Sahoo , K. Ramachandra Rao , Sunil Bose

Abstrakt

Mieszanki mastyksowo-grysowe znajdują zastosowanie przede wszystkim jako materiał do wykonywania warstwy ścieralnej nawierzchni drogowej ze względu na ich bardzo dobrą charakterystykę pracy w warunkach dużego obciążenia ruchem oraz jako korzystna cenowo alternatywa w stosunku do klasycznych mieszanek mineralno-asfaltowych o ciągłym uziarnieniu. Przedmiotem pracy jest zastosowanie w mieszankach SMA sztywniejszego lepiszcza modyfikowanego granulatem gumowym. Przeprowadzono szerokie badania laboratoryjne mieszanek z różnymi lepiszczami modyfikowanmi i niemodyfikowanymi (z dodatkiem włókien). Uzyskane wyniki wskazują na dobre właściwości eksploatacyjne mieszanek SMA na bazie lepiszczy CRMB-70 i CRMB-80 w warunkach dużych obciążeń ruchem bez znaczącego problemu ze spływnością lepiszcza. Potwierdzono również zasadność zastosowania lepiszcza CRMB-80 do nawierzchni o zwiększonych wymaganiach w zakresie odporności na wysokie wartości temperatury. Bardzo niskie wartości skumulowanych odkształceń predestynują ten materiał do produkcji mieszanek o wysokiej odporności na koleinowanie. Ponadto, w przypadku wykorzystania lepiszcza CRMB-80 uzyskano najmniejszą głębokość koleiny wynoszącą 4,5 mm po 20000 cyklach obciążenia.

Słowa kluczowe:

lepiszcze modyfikowane granulatem gu- mowym (CRMB), mieszanka mastyksowo-grysowa (SMA), właści- wości użytkowe, włókna.

Podobne artykuły

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Kumar, G., Sahoo, U. C., Rao, K. R., & Bose, S. (2019). Projektowanie i ocena mieszanki mastyksowo-grysowej przy zastosowaniu asfaltu modyfikowanego dodatkiem granulatu gumowego o podwyższonym module sztywności. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 18(2), 151–165. https://doi.org/10.7409/rabdim.019.010

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.