Opublikowane: 2016-02-08

Badania nowego typu systemu ważenia pojazdów drogowych w ruchu

Krzysztof Sekuła , Robert Konowrocki , Tomasz Dębowski

Abstrakt

W pracy zaprezentowano wstępną ocenę nowej metodologii stosowanej do identyfikacji obciążeń wywieranych przez przejeżdżające pojazdy na nawierzchnię drogi. Proponowane rozwiązanie opiera się na pomiarze lokalnych odkształceń powstałych na powierzchni detektora nacisku. Celem jest rozwój koncepcji oraz sprawdzenie nowego typu dynamicznej wagi drogowej oraz algorytmu rozwiązania zagadnienia odwrotnego. Przyjętą koncepcję wstępnie sprawdzono wykorzystując metodę elementów skończonych. Przeprowadzono też testy laboratoryjne proponowanego urządzenia. Uzyskano dzięki temu wstępne dane do kalibracji urządzenia. Ważnym zagadnieniem było sprawdzenie czynników wpływających na identyfikację obciążeń. Skuteczność rozwiązania sprawdzono w badaniach doświadczalnych wstępnej wersji urządzenia w warunkach drogowych.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Sekuła, K., Konowrocki, R., & Dębowski, T. (2016). Badania nowego typu systemu ważenia pojazdów drogowych w ruchu. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 8(3), 69–88. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v8n3p69

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.