Ocena połączenia międzywarstwowego nawierzchni ugięciomierzem FWD
Dariusz Sybilski
, Tomasz Mechowski
, Przemysław Harasim
Abstrakt
Połączenie warstw asfaltowych nawierzchni drogowej w znacznej mierze decyduje o trwałości nawierzchni. Stosowane są różne metody oceny połączenia międzywarstwowego przede wszystkim w badaniach laboratoryjnych. Badania te wykorzystują zwykle metody ścinania lub skręcania. Z oczywistych względów badania laboratoryjne próbek z nawierzchni mają ograniczony zakres. Znacznie bardziej miarodajna byłaby metoda nieniszczącego badania nawierzchni. W artykule opisano nową metodę oceny połączenia międzywarstwowego z zastosowaniem ugięciomierza FWD.
Sybilski, D., Mechowski, T., & Harasim, P. (2007). Ocena połączenia międzywarstwowego nawierzchni ugięciomierzem FWD. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 6(2), 41–83. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v6n2p41
Cited by / Share
Pobrania
Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne.
Dariusz Sybilski
Afiliacja:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa
Tomasz Mechowski
Afiliacja:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa
Przemysław Harasim
Afiliacja:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.