Opublikowane: 2007-04-01

Ocena połączenia międzywarstwowego nawierzchni ugięciomierzem FWD

Dariusz Sybilski , Tomasz Mechowski , Przemysław Harasim

Abstrakt

Połączenie warstw asfaltowych nawierzchni drogowej w znacznej mierze decyduje o trwałości nawierzchni. Stosowane są różne metody oceny połączenia międzywarstwowego przede wszystkim w badaniach laboratoryjnych. Badania te wykorzystują zwykle metody ścinania lub skręcania. Z oczywistych względów badania laboratoryjne próbek z nawierzchni mają ograniczony zakres. Znacznie bardziej miarodajna byłaby metoda nieniszczącego badania nawierzchni. W artykule opisano nową metodę oceny połączenia międzywarstwowego z zastosowaniem ugięciomierza FWD.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Sybilski, D., Mechowski, T., & Harasim, P. (2007). Ocena połączenia międzywarstwowego nawierzchni ugięciomierzem FWD. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 6(2), 41–83. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v6n2p41

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.