Ocena napowietrzenia betonów w nawierzchniach jezdni i parkingów
Adam M. Glinicki
, Michał A. Glinicki
, Ireneusz Mikulicki
Abstrakt
W pracy przedstawiono rezultaty wdrożenia metodyki badań struktury porów powietrznych do oceny właściwości betonów nawierzchniowych. Na zlecenie inwestora lub nadzoru budowy przeprowadzono badania na próbkach stwardniałego betonu, pobranych z kilku placów budów: nawierzchni drogi, nawierzchni na przejściu granicznym, nawierzchni parkingów na gruncie i parkingów wielopoziomowych. Wyniki badań zestawiono z wymaganiami normowymi i krajowymi specyfikacjami technicznymi. W kilku przypadkach stwierdzono występowanie nieprawidłowości struktury porów powietrznych w betonie, pomimo zastosowania środków napowietrzających spełniających wymagania normowe. W innych nawierzchniach uzyskano obrazy struktury świadczące o właściwym napowietrzeniu betonów. Na podstawie analizy rozmieszczenia porów powietrznych w betonie, wbudowanym w nawierzchnię drogi krajowej w ciągu kilkunastu miesięcy, uzyskano świadectwo dobrej jednorodności, stałej wysokiej jakości produkcji mieszanki betonowej i wykonania nawierzchni. Wskazano możliwości optymalizacji mikrostruktury betonów nawierzchniowych na podstawie badania porów powietrznych w stwardniałym betonie.
Glinicki, A. M., Glinicki, M. A., & Mikulicki, I. (2004). Ocena napowietrzenia betonów w nawierzchniach jezdni i parkingów. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 3(1), 5–23. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v3n1p5
Cited by / Share
Pobrania
Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne.
Adam M. Glinicki
Afiliacja:
GDDKiA Oddział w Białymstoku, Laboratorium Drogowe
Michał A. Glinicki
Afiliacja:
Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN oraz Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa
Ireneusz Mikulicki
Afiliacja:
GDDKiA Oddział w Łodzi, Laboratorium Drogowe
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.