Opublikowane: 2014-12-07

Badania statyczne mostu drogowego wykonanego ze stalowych blach falistych

Damian Bęben , Zbigniew Mańko

Abstrakt

W pracy przedstawiono nowy łukowy most drogowy wykonany ze stalowych blach falistych typu Multiplate V45 - położony na lokalnej drodze między Bystrzycą Kłodzką a Lądkiem Zdrój przez potok Pławna w Starym Waliszowie. Został on wybudowany w miejsce starego kamiennego łukowego mostu zniszczonego podczas powodzi w 1997 roku. Most stalowy jest posadowiony na dwóch ławach fundamentowych wykonanych z żelbetu. Rozpiętość teoretyczna przęsła nowego mostu wynosi 10,00 m, a światło pionowe 4,02 m. Przedstawiono także wyniki z badań przeprowadzonych na stalowym moście podczas próbnego obciążenia pod trzema schematami obciążenia po około czterech latach jego eksploatacji. Średnie wartości pomierzonych przemieszczeń i odkształceń (naprężeń normalnych) w wybranych elementach i punktach stalowej konstrukcji powłoki były znacznie mniejsze od wartości obliczonych od znanego tego samego obciążenia. Ze względu na coraz częstsze stosowanie w Polsce tego typu konstrukcji w przypadku mostów małych i średnich rozpiętości teoretycznych, wnioski z tych badań można uogólnić i odnieść do całej klasy takich rozwiązań.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Bęben, D., & Mańko, Z. (2014). Badania statyczne mostu drogowego wykonanego ze stalowych blach falistych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 2(3), 17–42. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v2n3p17

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.