Opublikowane: 2014-12-07

Obliczeniowe wyznaczanie przejezdności 14-osiowych przyczep niskopodwoziowych po mostach projektowanych według różnych norm

Mieczysław Rybak , Marian Skawiński

Abstrakt

Studium dotyczy zagadnień obciążalności i przejezdności mostów projektowanych według różnych norm obciążeń i klas. Celem pracy było wyznaczenie granic obciążalności obiektów projektowanych na określoną klasę określonej normy. Zaproponowano uproszczoną procedurę sprawdzania nośności mostów przy ograniczeniu zakresu pracy do ustrojów o przęsłach swobodnie podpartych. Porównanie samych skutków obciążenia ciężkim pojazdem ze skutkami normowego obciążenia ruchomego odpowiedniej klasy wybranej normy stanowi dostateczne kryterium do określenia umownej „klasy rzeczywistej”. Zgodnie z kalibracją według obecnie stosowanej normy wprowadzony współczynnik klasy jest miarą bezpieczeństwa dla rozpatrywanego przypadku.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Rybak, M., & Skawiński, M. (2014). Obliczeniowe wyznaczanie przejezdności 14-osiowych przyczep niskopodwoziowych po mostach projektowanych według różnych norm. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 2(1), 45–61. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v2n1p45

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.