Opublikowane: 2023-06-30

Monitoring stanu mostu Veresk – porównanie wyników uzyskanych z precyzyjnych przyrządów pomiarowych oraz z modelowania z zastosowaniem programu Abaqus i funkcji falkowej

Mahtisa Kivani , Ali Keyhani

Abstrakt

Identyfikacja i klasyfikacja uszkodzeń konstrukcji nośnej stanowi niezwykle ważny aspekt utrzymania mostów. Odpowiednio szybkie rozpoznanie lokalnych uszkodzeń pozwala na ograniczenie kosztów i problemów związanych z ich naprawą w porównaniu do konieczności remontu całej konstrukcji. Aby określić podatność obiektów na oddziaływania sejsmiczne lub zbadać związane z nimi uszkodzenia często przeprowadza się ocenę stanu technicznego mostów, zapór i budynków. Celem niniejszej pracy jest zbadanie uszkodzeń i ogólnego stanu technicznego mostu kolejowego w Veresk, który jest eksploatowany od ponad 90 lat. W tym celu wykonano model mostu w oprogramowaniu ABAQUS przeznaczonym do analizy metodą elementów skończonych. Uzyskano postacie drgań własnych konstrukcji – pozycje określono jako punkty maksymalne w programie MATLAB – po czym zastosowano do nich transformację falkową. Wyniki analizy wykazały, że transformacja falkowa jest bardzo dokładna, a uzyskane wartości są zbliżone do rzeczywistych wyników pomiarów wykonanych na moście.

Słowa kluczowe:

ABAQUS, most Veresk, precyzyjne przyrządy pomiarowe, transformacja falkowa.

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Kivani, M., & Keyhani, A. (2023). Monitoring stanu mostu Veresk – porównanie wyników uzyskanych z precyzyjnych przyrządów pomiarowych oraz z modelowania z zastosowaniem programu Abaqus i funkcji falkowej. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 22(2), 181–199. https://doi.org/10.7409/rabdim.023.009

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.