Opublikowane: 2020-06-30

Wieloczynnikowa metoda porównywania geometrycznego stanu nawierzchni kolejowej na mostach i odcinkach doświadczalnych

Henryk Bałuch

Abstrakt

Artykuł przedstawia metodę porównywania geometrycznego stanu nawierzchni kolejowej w różnym czasie, w różnych miejscach z uwzględnieniem zjawisk współzależnych. Metoda ta polega na traktowaniu najważniejszych cech nawierzchni jako niezależne zmienne diagnostyczne i na wyrażaniu każdej z nich w skali centylowej przyjętej jako baza porównań. Zmienną zależną zaś jest interwał geometryczny. W ten sposób można znacznie wzbogacić opis stanu nawierzchni na odcinkach linii kolejowych, na których zmiany tego stanu wymagają dokładniejszej analizy, szczególnie pod kątem planowania napraw. Odcinkami takimi są tory na długich mostach oraz odcinki, na których prowadzi się badania nowych rozwiązań. Wybrane cechy nawierzchni uzyskuje się stosując diagnostykę znaną w praktyce eksploatacyjnej. Zastosowanie metody powinno ułatwić planowanie napraw nawierzchni na mostach oraz umożliwić porównanie wyników eksperymentów prowadzonych na różnych odcinkach doświadczalnych.

Słowa kluczowe:

mosty, nawierzchnia kolejowa, odcinki doświadczalne, planowanie napraw.

Podobne artykuły

<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Bałuch, H. (2020). Wieloczynnikowa metoda porównywania geometrycznego stanu nawierzchni kolejowej na mostach i odcinkach doświadczalnych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 19(2), 119–134. https://doi.org/10.7409/rabdim.020.008

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.