Towpik K.: Infrastruktura transportu kolejowego. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, wyd. II, Warszawa, 2009
Google Scholar
Kryłow A.N.: Über die erzwungenen Schwingungen von gleichförmigen elastischen Stäben. Mathematische Annalen, 61, 2, 1905, 211-234
Google Scholar
Timoshenko S.P.: Forced vibration of prismatic bars. Izvestiya Kievskogo Politekhnicheskogo Instituta, 59, 1908, 163-203
Google Scholar
Fryba L.: Vibration of Solids and Structures under Moving Loads. Thomas Telford, London, 1972
Google Scholar
Saller H.: Einfluss bewegter Last auf Eisenbahnoberbau und Brücken. Wiesbaden Kreidel, Berlin, 1921
Google Scholar
Jeffcott H.H.: On the vibration of beams under the action of moving loads. Philosophical Magazine, Series 7, 8, 48, 1929, 66-97
Google Scholar
Naleszkiewicz J.: Z dynamiki belki mostowej. Archiwum Mechaniki Stosowanej, Vol. 2, 1953, 517-544
Google Scholar
Akin J.E., Mofid M.: Numerical solution for response of beam with moving mass. Journal of Structural Engineering, ASCE, 115, 1, 1989, 120-131
Google Scholar
Michaltsos G.T., Sophianopoulos D., Kounadis A.N.: The effect of a moving mass and other parameters on the dynamic response of a simply supported beam. Journal of Sounds and Vibrations, 191, 3, 1996, 357-362
Google Scholar
Kączkowski Z.: O drganiach belki mostowej pod wpły- wem przesuwających się obciążeń. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Budownictwo, Z. 20, 201, 1967, 9-20
Google Scholar
Langer J.: Studium dynamiki przęsła mostowego obcią- żonego ruchomym pojazdem. Archiwum Inżynierii Lądowej, 19, 2, 1973, 255-262
Google Scholar
Yang Y.B., Lin C.W.: Vehicle-bridge interaction and potential application. Journal of Sounds and Vibration, 284, 1-2, 2005, 205-226
Google Scholar
Szcześniak W., Ataman M., Zbiciak A.: Drgania belki sprężystej wywołane ruchomym, liniowym oscylatorem jednomasowym. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 1, 2, 2002, 53-83
Google Scholar
Klasztorny M.: Analiza drgań belki mostowej przenoszącej jednorodny strumień obciążeń ruchomych. Archiwum Inżynierii Lądowej, 36, 3, 1990, 207-227
Google Scholar
Klasztorny M., Langer J.: Warianty sformułowania i analiza równań równowagi dynamicznej konstrukcji mostowych poddanych działaniu strumieni obciążeń iner- cyjnych. Archiwum Inżynierii Lądowej, 36, 1-2, 1990, 3-18
Google Scholar
Fryba L.: A Rough assessment of railway bridges for high-speed trains. Engineering Structures, 23, 5, 2001, 548-556
Google Scholar
Li J., Su M.: The resonant vibration for a simply supported girder bridge under high-speed trains. Journal of Sounds and Vibration, 224, 5, 1999, 897-915
Google Scholar
Xia H., Zhang N., Guo W.W.: Analysis of resonance mechanism and conditions of train-bridge system. Journal of Sounds and Vibration, 297, 3-5, 2006, 810-822
Google Scholar
Yang Y.B., Yau J.D., Hsu L.C.: Vibration of simple beam due to trains moving at high speed. Engineering Structures, 19, 11, 1997, 936-944
Google Scholar
Gao M.M., Pan J.Y.: Coupling vibration analysis for train-track-bridge system. Proceedings of the 6th European Conference on Structural Dynamics “EURODYN 2005”, Millpress, 2005, Rotterdam, 1069-1075
Google Scholar
Klasztorny M.: Analiza dynamiczna belkowych mostów zespolonych na CMK w warunkach zwiększonych prędkości pociągów (160 - 250) km/h. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 2, 3, 2003, 73-93
Google Scholar
Wu Y.S., Yang Y.B.: Steady-state response and riding comfort of trains moving over a series of simply supported bridges. Engineering Structures, 25, 2, 2003, 251-265
Google Scholar
Dihn V.N., Kim K.D., Warnitchai P.: Dynamic analysis of three-dimensional bridge - high-speed train interactions using a wheel-rail contact model. Engineering Structures, 31, 12, 2009, 3090-3106
Google Scholar
Klasztorny M.: Dynamika mostów belkowych obcią- żonych pociągami szybkobieżnymi. WNT, Warszawa, 2005
Google Scholar
Xia H., Xu Y.L., Chan T.H.T.: Dynamic interaction of long suspension bridges with running trains. Journal of Sounds and Vibration, 268, 2, 2000, 263-280
Google Scholar
Zhang Q.L., Vrouwenvelder A., Wardenier J.: Numerical simulation of train-bridge interactive dynamics. Computer and Structures, 79, 10, 2001, 1059-1075
Google Scholar
Paiăxo A., Fortunato E., Calçada R.: The effect of differential settlements on the dynamic response of the train-track system: A numerical study. Engineering Structures, 88, 2015, 216-224
Google Scholar
Bryja D., Hołubowski R., Gisterek I.: Railroad vehicle modelling in probabilistic vibration analysis of a railway bridge with randomly fluctuating track ballast stiffness. Proceedings of The 9th International Conference on Structural Dynamics “EURODYN 2014”, Porto, Portugal, 2014, 2737-2744
Google Scholar
Podworna M.: Dynamic response of steel-concrete composite bridges loaded by high-speed train. Structural Engineering and Mechanics, 62, 2, 2017, 179-196
Google Scholar
Gou H., Zhou W., Yang Ch., Yi B., Pu Q.: Dynamic response of a long-span concrete-filled steel tube tie arch bridge and the riding comfort of monorial trains. Applied Sciences, 8, 4, 2018, 1-22
Google Scholar
Apanas L., Sturzbecher K.: Analiza dynamiczna kratowego wiaduktu kolejowego w związku z dostosowaniem do przejazdu pociągów z dużymi prędkościami. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 5, 2009, 9-33
Google Scholar
Ribeiro D., Calcada R., Delgado R.: Dynamic analysis of Alcácer do Sal railway bridge. Proceedings of the 6th European Conference on Structural Dynamics “EURODYN 2005”, Millpress, 2005, Rotterdam, 1661-1667
Google Scholar
Oleszek R., Radomski W.: Dynamic analysis of an existing arch railway bridge according to Eurocodes. Archives of Civil Engineering, LXII, 4/I, 2016, 99-117
Google Scholar
Zobel H., Zbiciak A., Oleszek R., Michalczyk R., Mossakowski P.: Numerical identification of the dynamic characteristics of a steel-concrete railway bridge. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 13, 3, 2014, 189-215, DOI: 10.7409/rabdim.014.018
Google Scholar
Szafrański M., Żółtowski K.: Modelowanie konstrukcji mostów pod kątem dynamicznym. Seminarium „Mosty Kolejowe”, Warszawa - Jachranka, 2013, 101-115
Google Scholar
Żółtowski K., Kozakiewicz A., Romaszkiewicz T., Szafrański M., Madaj A., Falkiewicz R., Raduszkiewicz K., Redzimski K.: Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 8, 2010, 289-299
Google Scholar
Calcada R., Cunha A., Delgado R.: Dynamic analysis of metallic arch railway bridge. Journal of Bridge Engineering, 7, 4, 2002, 214-222
Google Scholar
Żółtowski K., Szafrański M., Kozakiewicz A.: Zastosowanie istniejących przęseł odciążających typu mostowego dla prędkości eksploatacyjnych do 60 km/h. Mosty, 2, 2013, 24-27
Google Scholar
Juang J.N., Pappa R.S.: An eigensystem realization algorithm for modal parameter identification and model reduction. Journal of Guidance, Control and Dynamics, 8, 5, 1985, 620-627
Google Scholar
Bendat J., Piersol A.: Engineering applications of correlation and spectral analysis. John Wiley & Sons, Inc., 1980
Google Scholar
Szafrański M.: Dynamika mostu kolejowego małej rozpiętości pod obciążeniem ruchomym. Materiały konferencyjne 64. Konferencji Naukowej Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB „KRYNICA 2018”, Krynica Zdrój, 2018, 281-282
Google Scholar
Juang J.N.: Applied system identification. Englewood Clifs, Prentice-Hall PTR, New Jersey, Inc., 1994
Google Scholar
Szafrański M.: Vibration of the bridge under moving singular loads - theoretical formulation and numerical solution. Journal of Applied Mathematics and Computational Mechanics, 15, 1, 2016, 169-180
Google Scholar
Szafrański M.: Oddziaływania taboru na mosty kolejowe przy zmiennych parametrach ruchu. Rozprawa doktorska, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2014
Google Scholar