Opublikowane: 2018-09-30

Badania i obliczenia elementów konstrukcyjnych mostów tymczasowych

Aleksandr Ganyukov , Adil Kadyrov , Kyrmyzy Balabekova , Bakyt Kurmasheva

Abstrakt

Celem badań było przedstawienie nowej koncepcji mobilnego wiaduktu tymczasowego, umożliwiającego skuteczne zmniejszenie zatorów drogowych. W artykule omówiono konstrukcję mostu, określono optymalną długość modułu wiaduktu mobilnego, przeprowadzono obliczenia wytrzymałościowe płyty ortotropowej jezdni wiaduktu i jego konstrukcji wsporczej. W obliczeniach zastosowano elementy metody analizy matematycznej, metodę elementów skończonych, metodę różnic skończonych i metodę przemieszczeń. Zgodność uzyskanych różnymi metodami wyników obliczenia ugięć potwierdziła ich wiarygodność Wyznaczona w artykule macierz metody różnic skończonych umożliwia obliczanie dowolnych płyt w szerokim zakresie ich wymiarów geometrycznych i przy różnych wartościach sztywności elementów giętnych i wzmacniających płyty. Wykorzystując metodę przemieszczeń przeprowadzono obliczenia ramy przestrzennej wiaduktu, uwzględniając zginanie i skręcanie jej elementów konstrukcyjnych.

Słowa kluczowe:

metoda elementów skończonych MES, metoda przemieszczeń, płyta ortotropowa, wiadukt mobilny, zator drogowy.

Podobne artykuły

<< < 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Ganyukov, A., Kadyrov, A., Balabekova, K., & Kurmasheva, B. (2018). Badania i obliczenia elementów konstrukcyjnych mostów tymczasowych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 17(3), 215–226. https://doi.org/10.7409/rabdim.018.014

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.