Opublikowane: 2013-02-01

Analiza aerodynamiczna mostu pieszo-rowerowego o kształcie sinusoidalnym

Tomasz Lipecki , Jarosław Bęc , Andrzej Flaga , Grzegorz Bosak

Abstrakt

W pracy przedstawiono wyniki analizy aerodynamicznej mostu „Kazimierz-Ludwinów” w Krakowie przeznaczonego dla ruchu pieszych i rowerów. W obliczeniach konstrukcji wykorzystano opracowany przez autorów model dynamicznego oddziaływania wiatru oparty na teorii quasi-ustalonej. Jako podstawę obliczeń przyjęto dane uzyskane w badaniach modelowych mostu wykonanych w tunelu aerodynamicznym. W wyniku pomiarów uzyskano wartości współczynników aerodynamicznych: siły oporu Cx, siły unoszenia Cy oraz momentu aerodynamicznego Cw w odniesieniu do trzech segmentów mostu, w zależności od kąta napływu strugi powietrza w zakresie od -10° do +10°. Prezentowana w niniejszej pracy analiza aerodynamiczna obejmuje badania modelowe, wyznaczenie charakterystyk dynamicznych oraz obliczenie odpowiedzi mostu na dynamiczne oddziaływanie wiatru.

Słowa kluczowe:

analiza dynamiczna, most dla pieszych, oddziaływanie wiatru, teoria quasi-ustalona

Podobne artykuły

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Lipecki, T., Bęc, J., Flaga, A., & Bosak, G. (2013). Analiza aerodynamiczna mostu pieszo-rowerowego o kształcie sinusoidalnym. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 12(3), 297–316. https://doi.org/10.7409/rabdim.013.021

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.