Opublikowane: 2011-04-01

Badania doświadczalne kolejowego przepustu z blach falistych pod obciążeniem eksploatacyjnym przy wykorzystaniu radaru interferencyjnego

Damian Bęben

Abstrakt

W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań eksperymentalnych pod obciążeniem eksploatacyjnym kolejowego przepustu wykonanego ze stalowych blach falistych. Do pomiaru przemieszczeń przepustu wykorzystano mikrofalowy radar interferencyjny. Na podstawie pomiaru przemieszczeń, częstotliwości przepustu określono wykorzystując metodę FDD (ang. Frequency Domain Decomposition). Obciążenie dynamiczne było wywoływane przez przejazdy różnego typu pociągów kursujących na tej linii. Wnioski z przeprowadzonych badań mogą być pomocne w pomiarach z wykorzystaniem metody interferometrii mikrofalowej, ze szczególnym uwzględnieniem przepustów i innych obiektów mostowych o małych i średnich rozpiętościach teoretycznych.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Bęben, D. (2011). Badania doświadczalne kolejowego przepustu z blach falistych pod obciążeniem eksploatacyjnym przy wykorzystaniu radaru interferencyjnego. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 10(1-2), 5–20. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v10n1-2p5

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.