Studium wykonalności wprowadzenia prędkości v=200-250 km/h na obiektach mostowych zlokalizowanych na CMK. Centralne Biuro Proj.-Bad. Budownictwa Kolejowego KOLPROJEKT, Warszawa 1992 (opracowanie udostępnione przez Zakład Mostów IL PWr)
Google Scholar
Klasztorny M.: Drgania jednotorowych mostów kolejowych wywołane ruchem pociągów poruszających się z dużymi prędkościami. WPWr, Wrocław 1987
Google Scholar
Fryba L.: Dynamics of railway bridges. Academia. Praha 1996
Google Scholar
Niemierko A.: Some design and performance problems related to behaviour of bridge structures on high speed railway lines. Archives of Civil Eng., 42, 4, 1996, 401-423
Google Scholar
Klasztorny M.: Spatial vibrations of a multi-span railway steel bridge under a train moving at high speed. Archives of Civil Eng., 46, 2, 2000, 287-311
Google Scholar
Klasztorny M., Podwórna M.: New computational algorithms in dynamics of bridge - track - moving train system, CD Proceed. 2nd Europ. Conf. on Computational Mechanics ECCM-2001, Minisymp. 28, Paper 110, Cracow 2001, 1-20
Google Scholar
Klasztorny M.: Symulacja drgań belkowych mostów zespolonych na CMK w warunkach zwiększonych prędkości eksploatacyjnych 160 - 250 km/h. Materiały II Symp. Diagnostyka i Badania Mostów, Opole 2003, 433 - 440
Google Scholar
Matsuura A.: Dynamic behaviour of bridge girder for high speed railway bridge. RTRI Quarterly Reports, 20, 2, 1979
Google Scholar
Klasztorny M.: Belkowe elementy skończone typu Eulera i Timoshenki. Metody Komp. w Inż. Lądowej, 2, 1992, 7-32
Google Scholar
Danielski L.: Mosty metalowe. WPWr, Wrocław 1983
Google Scholar
Langer J.: Dynamika budowli. WPWr, Wrocław 1980
Google Scholar
Klasztorny M.: Analiza ujęcia zmęczenia w normach projektowania konstrukcji stalowych. Przegląd Mechaniczny, T. 55, Z. 20, 1996, 5-10
Google Scholar
Ahlbeck D.R. et al.: The development of analytical models for railroad track mechanics. Proc. Symp. on Railroad Track Mechanics, 1975, 239 - 263
Google Scholar
Esveld C.: Modern railway track. Germany, 1989
Google Scholar