Opublikowane: 2010-04-01

Pomiary wielkości dynamicznych w transporcie kolejowym z wykorzystaniem czujników piezoelektrycznych

Bartłomiej Dyniewicz , Krzysztof Sekuła , Tomasz Dębowski

Abstrakt

Prawidłowe funkcjonowanie sieci kolejowej wymaga poznania stanu eksploatowanego toru oraz podtorza. Diagnozowanie sieci kolejowej wymaga m.in. budowy poprawnego modelu numerycznego, symulującego możliwie wiernie badany układ, zachowując przy tym rozsądny czas obliczeń. W pracy przedstawiono wyniki eksperymentów zrealizowanych na doświadczalnym stanowisku polowym. W pomiarach wykorzystano czujniki piezoelektryczne wykonane w formie płytek o prostokątnym kształcie. Otrzymane wyniki porównano z rezultatami obliczeń numerycznych wykonanych metodą elementów czasoprzestrzennych. Wykazano skuteczność symulacji komputerowych w opisie dynamiki rzeczywistych torów kolejowych.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Dyniewicz, B., Sekuła, K., & Dębowski, T. (2010). Pomiary wielkości dynamicznych w transporcie kolejowym z wykorzystaniem czujników piezoelektrycznych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 9(1), 31–44. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v9n1p31

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.