Opublikowane: 2006-04-01

Dynamika toru z podkładami stalowymi klinowymi

Czesław Bajer , Piotr Tokaj

Abstrakt

W pracy omówione są dynamiczne właściwości torów z podkładami stalowymi klinowymi. Zaletą stosowania podkładów klinowych, zwanych też podkładami typu „Y” jest zwiększenie poprzecznej sztywności toru oraz jego bezwładności przez włączenie podsypki do współpracy z przekrojami stalowymi. Rozwiązanie to, eksploatowane próbnie na niektórych odcinkach przeznaczonych do małych i średnich prędkości przejazdu oraz na odcinkach testowych, wykazuje niższy niż w przypadku tradycyjnego toru poziom hałasu oraz niższe amplitudy drgań. Próbne symulacje numeryczne dowodzą również korzystnych własności przy wysokich prędkościach.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Bajer, C., & Tokaj, P. (2006). Dynamika toru z podkładami stalowymi klinowymi. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 5(2), 5–35. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v5n2p5

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.