W pracy omówione są dynamiczne właściwości torów z podkładami stalowymi klinowymi. Zaletą stosowania podkładów klinowych, zwanych też podkładami typu „Y” jest zwiększenie poprzecznej sztywności toru oraz jego bezwładności przez włączenie podsypki do współpracy z przekrojami stalowymi. Rozwiązanie to, eksploatowane próbnie na niektórych odcinkach przeznaczonych do małych i średnich prędkości przejazdu oraz na odcinkach testowych, wykazuje niższy niż w przypadku tradycyjnego toru poziom hałasu oraz niższe amplitudy drgań. Próbne symulacje numeryczne dowodzą również korzystnych własności przy wysokich prędkościach.
Bajer, C., & Tokaj, P. (2006). Dynamika toru z podkładami stalowymi klinowymi. Roads and Bridges – Drogi I Mosty, 5(2), 5–35. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v5n2p5
Cited by / Share
Pobrania
Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne.
Czesław Bajer
Afiliacja:
Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN, Warszawa
Piotr Tokaj
Afiliacja:
Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa, Warszawa
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.