Opublikowane: 2021-06-24

Diagnostyka przepuszczalności powietrza przez beton w przyczółkach wiaduktu w Płocku

Wojciech Kubissa , Wioletta Dobaczewska

Abstrakt

Trwałość żelbetowych konstrukcji inżynierskich jest związana z odpornością otuliny zbrojenia na wnikanie agresywnych mediów ciekłych i gazów. Zgodnie z zaleceniami Eurokodu, grubość warstwy otuliny powinna być dostosowana do agresywności środowiska. Podejmuje się próby wykorzystania pomiarów przepuszczalności powietrza przez beton do oceny szczelności betonu w warstwie otuliny, aby wykryć ewentualne niedoskonałości wykonawcze. W artykule zaprezentowano wyniki badania przepuszczalności powietrza metodą Torrenta wykonane na przyczółkach drogowego obiektu inżynierskiego zbudowanego w Płocku. Przyczółki wykonano z betonu napowietrzonego klasy wytrzymałości C35/45, zaprojektowanego do klasy ekspozycji XC4, XD3, XF2. Kontrolę przepuszczalności powietrza przez beton przeprowadzono zgodnie ze szwajcarską normą SIA 262/1 w celu weryfikacji jakości wbudowanego betonu. Pomiary przepuszczalności powietrza wykonano również na formowanych próbkach kontrolnych w celach porównawczych. Wykazano przydatność metody, pozwalającej w sposób nieniszczący zweryfikować jednorodność otuliny w konstrukcji żelbetowej.

Słowa kluczowe:

diagnostyka, drogowy obiekt inżynierski, technologia betonu, trwałość, przepuszczalność powietrza, metoda Torrenta.

Podobne artykuły

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kubissa, W., & Dobaczewska, W. (2021). Diagnostyka przepuszczalności powietrza przez beton w przyczółkach wiaduktu w Płocku. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 20(2), 157–171. https://doi.org/10.7409/rabdim.021.010

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.