Opublikowane: 2017-09-30

Wpływ odległości między pojazdami na czas i prędkość przejazdu w symulowanym ruchu

Joanna A. Kamińska , Mieczysław Chalfen

Abstrakt

W pracy przedstawiono analityczne wyprowadzenie zależności prędkości pojazdów od gęstości ruchu w warunkach ruchu miejskiego. Wykazano, że funkcja prędkości ma postać hiperboliczną zależną od gęstości ruchu, średniej długości pojazdów oraz od wartości oczekiwanej E(T) odległości między pojazdami wyrażonej w jednostkach czasu. W oparciu o wyznaczoną zależność przeprowadzono szereg symulacji komputerowych w celu zbadania wpływu wartości E(T) na parametry symulowanego ruchu samochodowego. W przeprowadzonych symulacjach badano średnią prędkość oraz średni czas przejazdu trasy od punktu startowego do punktu docelowego. Wykazano, że zmiana parametru E(T) w zakresie od 1 s do 4 s skutkuje zmianą średniego czasu przejazdu o od 6,6% do 35,6% oraz średniej prędkości przejazdu o od 3,0% do 18,0% w zależności od liczby pojazdów w symulacji.

Słowa kluczowe:

czas przejazdu, modelowanie ruchu drogowego, odległość pomiędzy pojazdami, symulacja komputerowa

Podobne artykuły

<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Kamińska, J. A., & Chalfen, M. (2017). Wpływ odległości między pojazdami na czas i prędkość przejazdu w symulowanym ruchu. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 16(3), 163–176. https://doi.org/10.7409/rabdim.017.011

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.