Tang T.Q., Chen L., Wu J.H., Caccetta L.: A macro traffic flow model accounting for real-time traffic state. Physica A, 437, 2015, 55-67
Google Scholar
Tang T.Q., Li J.G., Huang H.J., Yang X.B.: A car-following model with real-time road conditions and numerical tests. Measurement, 48, 2014, 63-76
Google Scholar
Greenshields B.D.: A Study in Highway Capacity. Highway Research Board, 14, 1935, 448-477
Google Scholar
Drake J.S., Schofer J.L., May A.D.: A Statistical Analysis of Speed Density Hypotheses. Third International Symposium on the Theory of Traffic Flow Proceedings, Elsevier, North Holland, Inc. New York, 1967
Google Scholar
Kerner B.S., Konhäuser P.: Structure and parameters of clusters in traffic flow. Physical Review E, 50, 1, 1994, 54-83
Google Scholar
Underwood R.T.: Speed, Volume, and Density Relationship. Quality and Theory of Traffic Flow. Yale Bur, Highway Traffic. New Haven, Connecticut, 1961, 141-188
Google Scholar
Greenberg H.: An analysis of traffic flow. Operations Research, 7, 1, 1959, 79-85
Google Scholar
MacNicholas M.J.: A simple and pragmatic representation of traffic flow. In: Symposium on The Fundamental Diagram: 75 years Transportation, Research Board, Woods Hole, MA., 2008
Google Scholar
Wang H., Li J., Chen Q-Y., Ni D.: Logistic modeling of the equilibrium speed-density relationship. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 45, 6, 2011, 554-566
Google Scholar
Brügmann J., Schreckenberg M., Luther W.: A verifiable simulation model for real-world microscopic traffic simulations. Simulation Modelling Practice and Theory, 48, 2014, 58-92
Google Scholar
Wardrop J.G.: Some theoretical aspects of road traffic research. Proceedings of the Institution of Civil Engineers. Part I, l(3), 1952, 325-362
Google Scholar
Xiaowen H., Dongyuan Y.: Estimation of traffic density on urban freeways. Journal of Transportation System Engineering and Information Technology, 8, 3, 2008, 79-82
Google Scholar
Tang T.Q., Caccetta L., Wu Y.H., Kuang H.J., Yang X.B.: A macro model for traffic flow on road networks with varying road conditions. Journal of Advanced Transportation, 48, 4, 2014, 304-317
Google Scholar
Chiappone S., Giuffre O., Grana A., Mauro R., Sferlazza A.: Traffic simulation models calibration using speed-density relationship: An automated procedure based on genetic algorithm. Expert Systems With Applications, 44, 2016, 147-155
Google Scholar
Qu X., Wang S., Zhang J.: On the fundamental diagram for freeway traffic: A novel calibration approach for single-regime models. Transportation Research Part B, 73, 2015, 91-102
Google Scholar
Kamińska J., Chalfen M.: Prędkość ruchu jako funkcja odległości między pojazdami. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 12, 2016, 635-639
Google Scholar
Kamińska J., Chalfen M.: Wpływ bezpiecznej odległości między pojazdami na gęstość i prędkość ruchu. Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe, 6, 2016, 578-582
Google Scholar
Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602 z późniejszymi zmianami) art 19. punkt 4., tekst ujednolicony na dzień 06.07.2017
Google Scholar
Code de la Route. décret du 23 novembre 2001, Art. 412-12, http://www.codes-et-lois.fr/code-de-la-route/, 20.01.2017
Google Scholar
http://www.cedr.fr/home/fileadmin/user_upload/Publications/2010/e_Distance_between_vehicles.pdf, 20.01. 2017
Google Scholar
Bąk J., Bąk-Gajda D.: Psychologiczne czynniki bezpieczeństwa ruchu drogowego. Eksploatacja i Niezawodność, 3, 2008, 22-29
Google Scholar
Skłodowski H.: Psychologia kierowcy samochodowego. Wydawnictwo A. Marszałek, 2003
Google Scholar
Szczuraszek T., Macioszek E.: Analiza rozkładów odstępów czasu pomiędzy pojazdami na obwiedni małych rond. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 9, 3, 2010, 87-99
Google Scholar
Sołowczuk A.: Modelowanie wpływu wybranych cech drogi na prędkość swobodną. Roads and Bridges - Drogi i Mosty, 8, 2, 2009, 33-62
Google Scholar
Dijkstra E.W.: A note on two problems in connection with graphs. In Numerische Mathematik, 1, 1959, 269-271
Google Scholar
Chalfen M., Kamińska J.: Wpływ informacji o gęstości ruchu na czas przejazdu. Logistyka, 4, 2015, 2739-2746
Google Scholar