Opublikowane: 2016-12-19

Analiza odkształceń trwałych warstw z kruszywa w konstrukcji nawierzchni drogowej

Anatoliy Sergeevich Aleksandrov , Tatiana Victorovna Semenova , Nataliya Pavlovna Aleksandrova

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest analizie odkształceń trwałych warstw gruntu i kruszywa. Zależności między odkształceniami trwałymi a odkształceniem wywołanymi pierwszym obciążeniem lub odkształceniem skumulowanym wywołanym obciążeniem cyklicznym najczęściej opisywane są za pomocą funkcji potęgowych, logarytmicznych oraz wykładniczych. Korzystając z teorii pełzania dziedzicznego uzyskano szereg ogólnych modeli umożliwiających analizę odkształceń trwałych w warunkach obciążenia cyklicznego. W rezultacie zaproponowano nową metodę analityczną opartą na całkowaniu funkcji potęgowych opisujących przyrost trwałych odkształceń. Na podstawie danych doświadczalnych określających zależność odkształcenia powstałego w skutek przyłożonego obciążenia od jego wartości wyznaczono maksymalną i minimalną wartość naprężeń oraz współczynniki równań. Wyniki obliczeń porównano z danymi doświadczalnymi uzyskanymi w próbie trójosiowego ściskania warstw pospółki i łamanego kruszywa granodiorytowego.

Słowa kluczowe:

droga samochodowa, próba RLT, próba trójosiowego ściskania, trwałe odkształcenia warstw konstrukcji drogowych z mieszanek niezwiązanych

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Aleksandrov, A. S., Semenova, T. V., & Aleksandrova, N. P. (2016). Analiza odkształceń trwałych warstw z kruszywa w konstrukcji nawierzchni drogowej. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 15(4), 271–284. https://doi.org/10.7409/rabdim.016.017

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.