Opublikowane: 2015-04-22

Weryfikacja modelu skończenie elementowego przestrzeni sprężystej w kształcie półkuli

Izabela Wójcik-Grząba , Lesław Kwaśniewski

Abstrakt

W pracy przedstawiono proces weryfikacji skończenie elementowego modelu przestrzeni sprężystej. Rozpatrzono model osiowosymetryczny w kształcie półkuli, zbudowany z jednego rodzaju materiału liniowo-sprężystego, jednorodnego i izotropowego. Do weryfikacji posłużono się rozwiązaniem uogólnionego zadania Boussinesqa. Zaproponowany model pozwala na zmniejszenie liczby elementów skończonych, a w konsekwencji skrócenie czasu obliczeń w porównaniu do tradycyjnie stosowanych kształtów modeli. Na jego podstawie można tworzyć modele o większym stopniu skomplikowania i szczegółowości. Wyniki obliczeń porównano z rezultatami otrzymanymi w przypadku modelu walcowego. Zamieszczono podstawowe informacje na temat zastosowania Metody Elementów Skończonych w zagadnieniach modelowania nawierzchni, a także opisano najczęściej stosowane kształty modeli nawierzchni drogowych.

Słowa kluczowe:

Metoda Elementów Skończonych, nawierzchnia drogowa, weryfikacja, zadanie Boussinesqa

Podobne artykuły

<< < 18 19 20 21 22 23 24 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Wójcik-Grząba, I., & Kwaśniewski, L. (2015). Weryfikacja modelu skończenie elementowego przestrzeni sprężystej w kształcie półkuli. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 14(1), 67–79. https://doi.org/10.7409/rabdim.015.005

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.