Badania dynamiczne mostu powłokowo-gruntowego z blach falistych
Damian Bęben
, Zbigniew Mańko
Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki i wnioski z badań doświadczalnych przeprowadzone pod obciążeniem dynamicznym mostu drogowego powłokowo-gruntowego położonego nad potokiem Mokrzyca we Wrocławiu, o konstrukcji ze stalowych blach falistych. Określono również prędkość krytyczną, współczynniki dynamiczne, prędkości drgań i częstotliwości drgań. Wnioski z przeprowadzonych badań mogą być pomocne w praktyce inżynierskiej, głównie przy projektowaniu i wykonywaniu badań pod obciążeniem dynamicznym mostów drogowych złożonych ze stalowych blach falistych. Pomimo coraz częstszego stosowania tego typu konstrukcji w przypadku mostów małych i średnich rozpiętości teoretycznych, wniosków z badań nie można jeszcze uogólnić do całej klasy tych rozwiązań.
Bęben, D., & Mańko, Z. (2008). Badania dynamiczne mostu powłokowo-gruntowego z blach falistych. Roads and Bridges – Drogi I Mosty, 7(1-2), 5–28. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v7n1-2p5
Cited by / Share
Pobrania
Statystyki pobrań nie są jeszcze dostępne.
Damian Bęben
Afiliacja:
Wydział Budownictwa Politechniki Opolskiej
Zbigniew Mańko
Afiliacja:
Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.