Opublikowane: 2023-06-30

Wpływ natężenia ruchu pojazdów na zachowanie przechodniów na przejściach bez sygnalizacji

Yevhen Fornalchyk , Eugeniusz Koda , Ivan Kernytskyy , Oleh Hrytsun , Yuriy Royko , Romana Bura , Piotr Osiński , Ruslan Barabash , Ruslan Humenuyk , Pavlo Polyansky

Abstrakt

W pracy przestawiono analizę strat czasu przejazdu pojazdów spowodowane przez przejścia dla pieszych na ulicach jednokierunkowych. Badania obejmowały trzy różne lokalizacje przejść względem skrzyżowania: przejście na odcinku ulicy między skrzyżowaniami, przejście w obrębie strefy oddziaływania skrzyżowania oraz przejście w samej strefie skrzyżowania. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że znaczący wpływ przejścia bez sygnalizacji na korki obserwuje się w odległości 50-100 m od niego. Przeanalizowano zachowanie oraz czas oczekiwania pieszych na takich przejściach. Potwierdzono, że przechodząc przez jezdnię piesi nie korzystają natychmiast z pierwszeństwa przed samochodami. W pracy przedstawiono zależność czasu oczekiwania pieszych na przejściu od natężenia ruchu pojazdów. Na podstawie uzyskanych danych przygotowano model i przeprowadzono symulacje zachowania pieszych na przejściach bez sygnalizacji.

Słowa kluczowe:

natężenie ruchu drogowego, straty czasu w ruchu drogowym, piesi, prędkość ruchu pojazdów, przejście dla pieszych, symulacje ruchu drogowego.

Podobne artykuły

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Fornalchyk, Y., Koda, E., Kernytskyy, I., Hrytsun, O., Royko, Y., Bura, R., … Polyansky, P. (2023). Wpływ natężenia ruchu pojazdów na zachowanie przechodniów na przejściach bez sygnalizacji. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 22(2), 201–219. https://doi.org/10.7409/rabdim.023.010

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.