Opublikowane: 2010-04-01

Zmienność modułów sprężystości niezwiązanych warstw nawierzchni drogowej w warunkach górniczych odkształceń rozluźniających

Marcin Grygierek

Abstrakt

Nawierzchnie drogowe w obszarze eksploatacji górniczej poddawane są dodatkowym obciążeniom powodującym redukcję sztywności warstw. Za najbardziej niebezpieczne dla funkcjonowania nawierzchni drogowej uznaje się poziome odkształcenia o charakterze rozciągań. Prowadzone obserwacje pozwoliły na oszacowanie stopnia redukcji sprężystości warstw nawierzchni w funkcji poziomych odkształceń rozluźniających. Badania wykonano na poligonie terenowym (droga publiczna) w skali naturalnej w całym okresie kształtowania się górniczej niecki obniżeniowej. W kolejnych cyklach badawczych wykonywano pomiary ugięć nawierzchni ugięciomierzem dynamicznym FWD, geodezyjne pomiary współrzędnych. W ostatnim cyklu pomiarowym dokonano inwentaryzacji warstw nawierzchni. W całym okresie pomiarowym prowadzono ocenę wizualną.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Grygierek, M. (2010). Zmienność modułów sprężystości niezwiązanych warstw nawierzchni drogowej w warunkach górniczych odkształceń rozluźniających. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 9(2), 17–30. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v9n2p17

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.