Opublikowane: 2007-04-01

Podatność warstw modelowego podłoża nawierzchni a efekt wzmocnień geotekstyliami

Krzysztof Gradkowski

Abstrakt

Artykuł przedstawia wyniki przeprowadzonych pomiarów wstępnych, modułu odkształcenia jako miary podatności dwojakich struktur podłoży nawierzchni drogowych. Pomiary przeprowadzono na odpowiednio sporządzonym poligonowym poletku doświadczalnym. Porównawcze zestawienie wyników pozwoliło na ustalenie wniosków o istotnym znaczeniu dla dalszych badań i pomiarów oraz ważnych dla opisu konstrukcji podłoży nawierzchni drogowych. Pomiar podatności przez wolnozmienne obciążenia statyczne nie potwierdził efektu wzmocnienia podłoża gruntowego nawierzchni drogowych przy zastosowaniu geowłókniny.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Gradkowski, K. (2007). Podatność warstw modelowego podłoża nawierzchni a efekt wzmocnień geotekstyliami. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 6(2), 5–16. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v6n2p5

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.