Opublikowane: 2007-04-01

Efekty reologiczne w belkach zespolonych z dwuwarstwową płytą pomostową

Czesław Machelski , Robert Toczkiewicz

Abstrakt

Praca dotyczy przęseł mostów utworzonych z belek stalowych, zespolonych z płytą betonową, stanowiącą szalunek właściwej płyty pomostowej. Tematyka obejmuje również modernizowane mosty z betonowych belek prefabrykowanych, wzmacniane wtórną płytą pomostową. W pracy poddano analizie efekty powstałe w wyniku zmian cech fizycznych betonu i zespolenia betonowej, dwuwarstwowej płyty pomostowej z belką w dźwigarze mostowym. Dla takiego układu zespolonego przedstawiono rozwiązanie, w którym globalne, wypadkowe siły przekrojowe rozdziela się na składowe przyłożone do elementów tworzących dźwigar: belki, płyty pierwotnej i płyty wtórnej. Analizuje się wpływ skurczu i pełzania betonu na siły wewnętrzne i ugięcia w dźwigarze zespolonym. Procesy reologiczne ujęto w modelu zmodyfikowanego modułu sprężystości H. Trosta. Na przykładach liczbowych określono znaczenie pełzania betonu w stalowych mostach zespolonych oraz efekty skurczu betonu w szczególności w belkach wieloprzęsłowych i uciąglanych.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Machelski, C., & Toczkiewicz, R. (2007). Efekty reologiczne w belkach zespolonych z dwuwarstwową płytą pomostową. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 6(1), 19–39. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v6n1p19

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.