Opublikowane: 2021-06-23

Próba określenia przepustowości relacji podporządkowanych w sytuacji zatłoczenia na jezdni głównej

Krzysztof Gasz

Abstrakt

W artykule przedstawiono autorską metodę określenia przepustowości relacji podporządkowanych na skrzyżowaniu bez sygnalizacji,dołączających się na jezdni głównej do kolejki pojazdów spowodowanej działaniem sygnalizacji świetlnej na kolejnym skrzyżowaniu. Zaproponowany sposób obliczenia przepustowości tych relacji składa się z czterech etapów. Na początku obliczono długość pasa zwalnianą przez pojazdy opuszczające skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W drugim etapie określono przepustowość relacji prawoskrętnej dołączającej się do kolejki pojazdów. W kolejnym kroku obliczono przepustowość relacji lewoskrętnej dołączającej się do kolejki pojazdów. Ostatni etap to obliczenie czasu blokowania skrzyżowania przez pojazdy poruszające się w kolejce.

Słowa kluczowe:

kolejka pojazdów, przepustowość, skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej

Podobne artykuły

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Gasz, K. (2021). Próba określenia przepustowości relacji podporządkowanych w sytuacji zatłoczenia na jezdni głównej. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 20(2), 95–113. https://doi.org/10.7409/rabdim.021.006

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.