Opublikowane: 2014-12-07

Badania terenowe stopnia skorodowania belek nośnych w mostach stalowych

Adam Wysokowski , Aneta Pryga

Abstrakt

Artykuł przedstawia opis badań terenowych stopnia skorodowania nośnych elementów w stalowych obiektach mostach, wykonanych w ramach prac statutowych IBDiM. Spośród dziewięciu badanych konstrukcji na potrzeby tematu własnego, wybrano i przykładowo umieszczono opisy stanu skorodowania dwóch obiektów. Omówiono też wpływ korozji na nośność doraźną stalowych obiektów mostowych. Przeprowadzono symulację występowania ubytków korozyjnych na określonych profilach dwuteowych w celu wykazania wpływu stopnia i miejsca skorodowania elementu na zmianę charakterystyk geometrycznych, takich jak moment bezwładności i wskaźnik wytrzymałości. Analizie poddano również przykładowe elementy obiektów mostowych badanych w terenie. Z przeprowadzonych analiz wynika, że spadek nośności określony wielkością momentu bezwładności i wskaźnika wytrzymałości przekroju zależy głównie od umiejscowienia ubytku korozyjnego w elemencie, jego wielkości i od samej geometrii przekroju.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wysokowski, A., & Pryga, A. (2014). Badania terenowe stopnia skorodowania belek nośnych w mostach stalowych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 1(2), 85–106. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v1n2p85

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.