Opublikowane: 2020-12-30

Szok termiczny jako przyczyna zarysowań betonu w elementach podpór masywnych obiektów mostowych - studium przypadku

Piotr Woyciechowski , Paweł Łukowski , Grzegorz Adamczewski

Abstrakt

W artykule przedstawiono przykładową analizę zarysowań betonu powstałych w trakcie wykonywania masywnego elementu obiektu mostowego wraz z prezentacją eksperckich prac diagnostycznych mających na celu kompleksową ocenę przyczyn ich powstawania. W badaniu wykorzystano oprogramowanie do analizy metodą elementów skończonych FE-tool ConTeSt Pro. Ponieważ w przedstawionym przypadku wystąpiły typowe wątpliwości co do źródła powstania zarysowań przeprowadzono analizę, która wskazała na szok termiczny jako podstawową przyczynę stwierdzonych uszkodzeń. W celu analizy wpływu temperatury na rozwój zarysowań elementów obiektu mostowego zastosowano symulacje numeryczne metodą elementów skończonych. Przedstawioną w pracy kompleksową analizę przypadku traktować można jako wytyczne stosowania metod analizy naukowej w praktycznej diagnostyce zarysowań elementów żelbetowych. Przeprowadzone badania wskazały na szok termiczny jako podstawową przyczynę uszkodzeń elementów mostowych z betonu masywnego.

Słowa kluczowe:

betonowy obiekt mostowy, zarysowania, pielęgnacja betonu masywnego, szok termiczny.

Podobne artykuły

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Woyciechowski, P., Łukowski, P., & Adamczewski, G. (2020). Szok termiczny jako przyczyna zarysowań betonu w elementach podpór masywnych obiektów mostowych - studium przypadku. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 19(4), 297–313. https://doi.org/10.7409/rabdim.020.019

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.