Opublikowane: 2020-09-30

Symulacja ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji w przypadku zatłoczenia na jezdni głównej spowodowanego przez pobliskie skrzyżowanie z sygnalizacją

Krzysztof Gasz

Abstrakt

Skrzyżowania bez sygnalizacji są jednym z najczęściej występujących sposobów organizacji ruchu na skrzyżowaniach. Przepustowość wlotów podporządkowanych uzależniona jest od wielu czynników. Jednym z nich jest sposób poruszania się pojazdów na jezdni głównej. W przypadku obecności poruszającej się powoli kolejki pojazdów spowodowanej przez oddziaływanie skrzyżowania z sygnalizacją, przepustowość relacji włączających się do kolejki z wlotów podporządkowanych jest znacznie ograniczona. Pomiary parametrów ruchu przeprowadzono w trzech miastach: Wrocławiu, Opolu i Krakowie. Na podstawie badań opracowano model symulacyjny odzwierciedlający warunki ruchu na skrzyżowaniu takiego typu. Przeanalizowano wpływ ruchu pieszego oraz pojemności powierzchni akumulacji w pasie rozdziału ulicy głównej na przepustowość pojazdów z wlotów podporządkowanych dołączających się do kolejki na jezdni głównej.

Słowa kluczowe:

model symulacyjny, ruch drogowy, skrzyżowanie bez sygnalizacji.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Gasz, K. (2020). Symulacja ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji w przypadku zatłoczenia na jezdni głównej spowodowanego przez pobliskie skrzyżowanie z sygnalizacją. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 19(3), 211–224. https://doi.org/10.7409/rabdim.020.014

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.