Opublikowane: 2016-09-14

Rozwój i przebudowa dróg dwupasowych dwukierunkowych w Polsce

Marian Tracz , Mariusz Kieć

Abstrakt

W artykule przedstawiono problemy rozwoju i przebudowy sieci dwupasowych dróg dwukierunkowych, które przez wiele lat tworzyły podstawową sieć drogową w Polsce. Jako że budowa autostrad i niektórych dróg ekspresowych odbywa się według znanych zasad, autorzy skupili się na opisie problemów przebudowy sieci dwupasowych dróg dwukierunkowych oraz ich funkcjonowania, wraz z ich zmieniającą się rolą. W artykule przedstawiono analizę zmian funkcjonowania głównych dróg, związanych m.in. z budową obwodnic oraz ich działaniem, z uwzględnieniem tych o przekroju 2+1, przebudowę popularnych przekrojów 1x2 z utwardzonymi poboczami na przekroje 1x2 ze środkowymi pasami wielofunkcyjnymi dla dróg w terenach zabudowanych oraz na przekroje z dodatkowym pasem do wyprzedzania (2+1). W artykule przedstawiono wybrane analizy bezpieczeństwa ruchu i funkcjonowania wyżej wymienionych odcinków. W końcowej części artykułu przedstawiono podsumowanie i rekomendacje dla rozwoju oraz przebudowy sieci dwupasowych dróg dwukierunkowych w Polsce.

Słowa kluczowe:

bezpieczeństwo ruchu, droga dwupasowa dwukierunkowa, obwodnica, pas wielofunkcyjny, przekrój 2 1, ruch drogowy, SPF

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Tracz, M., & Kieć, M. (2016). Rozwój i przebudowa dróg dwupasowych dwukierunkowych w Polsce. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 15(3), 191–206. https://doi.org/10.7409/rabdim.016.012

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.